Απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις πελατών μας.

separator

Πρέπει να κάνω συντήρηση;

Με γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών και την ομαλή λειτουργία προσφέρουμε προγράμματα συντήρησης ανελκυστήρων σχεδιασμένα για κάθε ιδιαίτερη ανάγκη. Τα εξειδικευμένα συνεργεία μας αναλαμβάνουν τόσο την τακτική συντήρηση όσο και την έγκαιρη διάγνωση και επισκευή βλαβών.

Μην αμελείτε και μην αποφεύγετε για οικονομικούς λόγους την συντήρηση του ανελκυστήρα σας θυσιάζοντας την ασφάλεια την δίκη σας και της οικογένειας σας για οικονομικό όφελος. Είναι προτιμότερο να τον θέσετε εκτός λειτουργίας.

Σε περίπτωση διακοπής ρεύματος τι γίνεται;

Στους υδραυλικούς ανελκυστήρες υπάρχει στον βασικό εξοπλισμό απεγκλωβισμός. Αυτό σημαίνει ότι στην περίπτωση και μόνο στην περίπτωση της διακοπή της παροχής του ηλεκτρικού ρεύματος, το ασανσέρ θα κατέβει στην αμέσως επομένη στάση ή στην κατώτερη στάση και θα απεγκλωβίσει αυτούς που βρίσκονται εντός του θαλάμου. Έκτος της παραπάνω λειτουργίας, υπάρχει δυνατότητα να γίνει και χειροκίνητα ο απεγκλωβισμός από άτομο που βρίσκεται έκτος του ασανσέρ με τη βοήθεια μηχανικού μοχλού στην μονάδα παροχής λαδιού του αναβατορίου.

Στην περίπτωση που κάποιος ανελκυστήρας σταματήσει από βλάβη τότε έρχεται τεχνικός της εταιρείας μας και απεγκλωβίζει αυτούς που βρίσκονται εντός του θαλάμου, θέτοντας τον ανελκυστήρα σε λειτουργία. Οι τεχνικοί της εταιρείας μας ενημερώνουν το κάθε διαχειριστή για τη διαδικασία απεγκλωβισμού καθώς είναι απαραίτητο να τη γνωρίζει κάποιος εντός του κτιρίου.

Τι προϋποθέσεις υπάρχουν για τα ΑμεΑ;

Όταν πρόκειται να τοποθετήσουμε έναν ανελκυστήρα χαρακτηρισμένο για ΑΜΕΑ, φροντίζουμε να τηρεί συγκεκριμένες προδιαγραφές που ζητούνται από τον κανονισμό. Οι προδιαγραφές για κτίρια που στεγάζουν υπηρεσίες του Δημοσίου, οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης κοινωφελείς οργανισμούς, τράπεζες καθώς και κτίρια με χρήση κοινού έχουν ως εξής (όπως αναφέρονται στο δημοσιευμένο φύλλο της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως με αριθμό φύλλου 18 της 15ης Ιανουαρίου 2002):

α) Ράμπες μέγιστης κλίσης 5% ή κατ’ εξαίρεση 6% για μέγιστο μήκος 8,00m, πλάτους με σοβατεπί ή οριζόντια μπάρα στα 0,10m από την τελική επιφάνεια του δαπέδου, διπλούς συνεχείς χειρολισθήρες εκατέρωθεν σε ύψη 0,70m και 0,90m από την τελική επιφάνεια του δαπέδου, πλατύ- σκαλα – με πλάτος της ράμπας και μήκος 1,50 m – στην αρχή και το τέλος της ράμπας και σε κάθε αλλαγή κατεύθυνσης και αντιολισθητική επίστρωση ή

β) Αναβατόρια κατακόρυφης κίνησης με ελάχιστες διαστάσεις πλατφόρμας 0,90 x 1,20 m, ανυψωτική ικανότητα 250 kg, χειριστήρια στην πλατφόρμα και στην αρχή και το τέλος της διαδρομής, κινητή μπάρα ασφαλείας για προστασία του χρήστη και πρόβλεψη ελεύθερου χώρου διαστάσεων 1,50 x 1,50m. τουλάχιστον στα σημεία εισόδου-εξόδου έμπροσθεν του αναβατορίου ή

γ) Αναβατόρια κλίμακας με ελάχιστες διαστάσεις πλατφόρμας 0,80 x 1,00m προκειμένου για ευθύγραμμη κίνηση, ανυψωτική ικανότητα 250 kg. Χειριστήρια στην πλατφόρμα και στην αρχή και το τέλος της διαδρομής, κινητή μπάρα ασφαλείας για προστασία του χρήστη και πρόβλεψη ελεύθερου χώρου διαστάσεων 1,50 x 1,50 m τουλάχιστον στην πλατφόρμα για πρόσβαση των αμαξιδίων ή

δ) Ανελκυστήρες με διαστάσεις θαλάμου τουλάχιστον 1,10 x 1,40 m, θύρα φρέατος αυτόματα ανοιγόμενη ή συρόμενη, άνοιγμα θύρας φρέατος και θαλάμου (εφόσον υπάρχει) τουλάχιστον 0,80 m στη μικρά πλευρά του θαλάμου, χειριστήρια χρήσης – και σε γραφή Braille ή ανάγλυφα – σε ύψος 0,90 -1,20 m από το δάπεδο, απόσταση μεταξύ θύρας ανελκυστήρα και απέναντι τοίχου 1,50 μ και ηχητική αναγγελία ορόφων.

Τι είναι τα αναβατόρια χωρίς μηχανοστάσιο;

Υπάρχει πλέον λύση στο πρόβλημα χώρου για την τοποθέτηση του μηχανοστασίου που αντιμετωπίζουν οι αρχιτέκτονες και οι μηχανικοί μελετητές ενός κτιρίου.

Ο ιδιώτης σε μια Μονοκατοικία θα προτιμούσε να χρησιμοποιήσει το δωμάτιο του μηχανοστασίου ως μια επιπλέον αποθήκη. Ο κατασκευαστής σε μια μεζονέτα γνωρίζει ότι τα 2-3 m2 που θα κερδίσει από το μηχανοστάσιο του ανελκυστήρα μπορεί να τα πουλήσει και να έχει ένα σημαντικό όφελος. Η ανάγκη καλύπτεται με τον Υδραυλικό Ανελκυστήρα χωρίς Μηχανοστάσιο.

Για τα Υδραυλικά Ασανσέρ υπάρχει η λύση ενός compact μηχανοστασίου. Πρόκειται για ένα καλαίσθητο, μεταλλικό ερμάριο (ντουλάπα) που ενσωματώνει τη μονάδα ισχύος και τον πίνακα ελέγχου. Είναι πιστοποιημένο προϊόν και εναρμονίζεται απόλυτα με το πρότυπο για τα Υδραυλικά Ασανσέρ EN 81.2.

Ο μελετητής ενός πολυώροφου επαγγελματικού κτιρίου διαπιστώνει την ανάγκη περιορισμού των βοηθητικών χώρων προς όφελος των κύριων. Θα προτιμούσε το Μηχανικό Ασανσέρ που θα προδιαγράψει να μην έχει μηχανοστάσιο ή τροχαλιοστάσιο στην ανωδομή για λόγους αισθητικούς και πρακτικούς. Η ανάγκη αυτή καλύπτεται με τον Μηχανικό Ανελκυστήρα χωρίς Μηχανοστάσιο.

Η μηχανή τοποθετείται σε ειδική βάση εντός φρέατος και ο πίνακας ελέγχου σε μεταλλικό ερμάριο δίπλα από την θύρα ορόφου του τελευταίου ορόφου. Πιστοποιημένη λύση και ιδανική περίπτωση όπου δεν μπορεί να υπάρξει μηχανοστάσιο πάνω από το φρεάτιο.

Tι είναι οι Ανελκυστήρες Φορτίων;

Τις περισσότερες φορές η ανύψωση φορτίων γίνεται συνοδεία κάποιου ατόμου. Στις περιπτώσεις αυτές πρέπει να γίνει εγκατάσταση Ανελκυστήρα Φορτίων και όχι Αναβατορίου Φορτίων.

Ο Ανελκυστήρας Φορτίων έχει όλα τα απαιτούμενα από τους κανονισμούς συστήματα ασφαλείας για να επιβαίνουν άτομα. Κρίσιμα σημεία για την εγκατάσταση του σωστού συστήματος είναι ο καθορισμός της ανάγκης του τελικού χρήστη. Τι εμπορεύματα θα μεταφέρει; Ποιο είναι το ωφέλιμο φορτίο που θα εξυπηρετήσει τις τωρινές και μελλοντικές του ανάγκες; Το άνοιγμα των θυρών ορόφου και οι διαστάσεις του θαλάμου είναι επαρκή για την εύκολη φορτοεκφόρτωση;

Τι είναι οι Μηχανικοί Ανελκυστήρες;

Οι Μηχανικοί Ανελκυστήρες ονομάζονται επίσης Ηλεκτροκίνητοι ή Ανελκυστήρες Έλξεως και αποτελούν σήμερα το πιο εξελιγμένο τεχνολογικά σύστημα ανύψωσης.

Βασικό εξάρτημα ενός μηχανικού ασανσέρ είναι η μηχανή πάνω στην οποία είναι προσαρμοσμένη η τροχαλία τριβής. Τα συρματόσχοινα της τροχαλίας καταλήγουν από την μια πλευρά στο θάλαμο και από την άλλη στο αντίβαρο. Πολλές φορές παρεμβάλλονται επιπλέον τροχαλίες για την καλύτερη μετάδοση της κίνησης. Οι μηχανές μπορεί να έχουν μειωτήρα (Geared) ή να μην έχουν (Gearless) και μπορούν να αναπτύσσουν μια ή δυο ταχύτητες. Συνίσταται η οδήγηση της μηχανής από inverter (VVVF) για τέλεια λειτουργικά αποτελέσματα.

Η σωστή Μελέτη Εφαρμογής αποτελεί προϋπόθεση για τη βέλτιστη προσαρμογή του μηχανικού ανελκυστήρα στο χώρο και στις ανάγκες του πελάτη, ώστε να αξιοποιηθούν στο έπακρο τα πολλαπλά οφέλη από τη χρήση του.

Υψηλές ταχύτητες και καλύτερη εξυπηρέτηση της επιβατικής κίνησης σε συνδυασμό με εξοικονόμηση ενέργειας είναι προδιαγραφές που απαιτούνται σε ένα Πολυώροφο Επαγγελματικό Κτίριο και επιτυγχάνονται με την εγκατάσταση ενός μηχανικού ασανσέρ.

Τι είναι οι Υδραυλικοί Ανελκυστήρες;

Οι Υδραυλικοί Ανελκυστήρες αποτελούν την τεχνολογία που επικρατεί στις εγκαταστάσεις νέων ανελκυστήρων τα τελευταία 25 χρόνια.

Βασικά εξαρτήματα της εγκατάστασης είναι το έμβολο και η μονάδα ισχύος που αποτελείται από τον ηλεκτροκινητήρα, την αντλία λαδιού και το μπλοκ βαλβίδων. Η κίνηση του θαλάμου γίνεται ελαιοδυναμικά. Η αρχή λειτουργίας βασίζεται στην ανύψωση του εμβόλου με λάδι που παρέχεται από την αντλία ενώ οι επιθυμητές συνθήκες κίνησης εξασφαλίζονται με τη ρύθμιση των βαλβίδων.

Οι Υδραυλικοί Ανελκυστήρες προσφέρουν δυνατότητα αυτόματου απεγκλωβισμού σε περίπτωση διακοπής ρεύματος, χαμηλά επίπεδα θορύβου, υψηλή αξιοπιστία και μεγάλο κύκλο ζωής. Τα υδραυλικά ασανσέρ δεν έχουν περιορισμούς ως προς το χώρο του μηχανοστασίου, ούτε απαιτούν την ύπαρξη χώρου στην ανωδομή του φρέατος. Η ευελιξία στην τοποθέτηση του μηχανοστασίου και η ευκολία στην εγκατάσταση είναι στοιχεία που σταθμίζουν ιδιοκτήτες και εγκαταστάτες. Για τη βέλτιστη αξιοποίηση του υπάρχοντος χώρου και την επιλογή της ανάρτησης απαιτείται Μελέτη Εφαρμογής.